Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Alexia - 5 augusti 2010 17:40

Jag försvinner bort i tankarna och minnena drar mig till en plats i mitt förflutna, minnena drar med mig på en resa några år tillbaka.

Huvudet snurrar mer och mer så hjärnan går på högvarv av längtan och saknad av gamla stunder i mitt liv, jag saknar stunderna som var roliga, galna, mysiga och tiden utan förpliktelser.


Jag följer med på resan men allt jag får se är bara bilder av minnena från tiden som en gång har varit, bilderna retar mig mer och mer på det positiva sättet.


Vet inte om det är hjärnan som spelar mig ett spratt eller om det är lockelserna som drar mig tillbaka, allt fler bilder dyker upp dagligen på saker och stunder i mitt liv som jag aldrig kommer glömma.

Allt ligger som minnen och saknad fastättsad på hornhinnan så jag ser allt varje dag precis som att det var igår.


Visst, minnen gör en glad i de flesta fallen men allt kunde varit annorlunda om jag bara öppnat munnen och sagt vad jag tänkte istället för att hemlighethålla det...


Alla gör vi misstag och det är lätt att vara efterklok precis som jag varit när det gäller vissa saker av rädsla att mista den vänskapen/relationen man då hade till personen i fråga.

Spärren släpper ibland när tankarna skenar iväg och det ofta då jag ställer mig den dummaste frågan: Varför!


I dom flesta fallen får man aldrig svar på frågan förrän personen det handlar om får veta ens tankar...


Hjärnan fortsätter att snurra och tankarna likaså....


SAKNAR

Av Alexia - 5 augusti 2010 12:35

Man provkör gärna en bil innan man bestämmer sig för att gå vidare i köpet och man provligger gärna en säng innan man köper den med, nu är frågan ska man göra samma sak med partner? ha ha

Är det olika regler för killar och tjejer?

Som tjej blir man ofta sedd som billig om man gör en sån sak men är det killar verkar dom bara få mer status hos polarna, varför denna skillnad när vi är lika mycket människor oavsett kön?

Kom in på att snacka om detta med en kompis och vi kommer inte riktigt underfund med hur det egentligen ligger till på den fronten bland allmänheten, så just därför tänkte jag höra med er läsare ;)


Jag vet att vi inte är så normala men va fan, man får bjuda på sig själv ibland, eller vad säger ni?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards