Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Alexia - 12 augusti 2010 22:40

Kom precis hem från festivalen, måste säga att det känns härligt att kunna gå ut utan att få panikattacker gång på gång, riktigt mysiht att gå där en runda vilket jag har gjort hela dagen ha ha.


Först var jag och Jhim ute sen ringde Olof och sa att han var på väg till oss så vi stack upp till hemmakväll för att möta honom sen gick vi en runda, han berättade att Bobby skulle till stan så jag ringde upp honom och han frågade om vi hade lust och träffas och visst har man alltid tid för sötröven ;)


Väntade på Bobby i stan och vi alla gick vidare inne på festivalen, efter ett tag började det att regna och åska så vi gick hemåt.

Nu sitter vi här i soffan allihopa och pågarna kollar film medans jag sitter här och fördriver tiden.


På återseende imorgon eller ngt....

Av Alexia - 12 augusti 2010 17:38

Ännu en dag med festivalljud hörs utanför fönstret, man ser glada barn gå med sina ballonger och man känner doften av god festivalmat.

Allt detta redan när man vaknade imorse och jag kände direkt att jag ville ut, älsklingen stack och handlade hundmat medans jag fyllde i papper till fsk som egentligen skulle skickas in i måndags men fick bli idag ist.


Jag behövde frimärke och stack ner och handlade det sen upp igen, bad Jhim om att vi skulle ut och gå en runda och han såg lite fundersam men ändå glad ut över att jag verkligen ville ut och ta itu med problemen.


För er som inte vet lider jag av kraftig panikångest som begränsar mitt liv kopiöst mycket, jag klarar inte folksamlingar, åka bil, buss eller tåg och mycket mer men igår bestämde jag mig för att ta tjuren i hornen och gick ut på festivalen :)


Mer om gårdagen finns i tidigare inlägg.....


Idag gjorde jag samma sak, stack ut en runda, kollade lite i stånden sen slutade det med att vi satt vid torget och kollade småstjärnorna :)

Dvs ännu en dag fixade jag det och belönade mig själv med en jättesöt tröja.


Vi kom hem för en liten stund sen och ska kasta i oss lite mat för att sen hoppa in i duschen och därefter sticka ut en runda igen.


Dagen har varit kanonmysig utan någon panikattack alls vilket känns otroligt skönt, allt detta är bara en början på bearbetningen av paniken och fixade jag detta ska jag fan fixa mer.


På återseende kanske redan ikväll.....


Ta hand om er sålänge

Av Alexia - 12 augusti 2010 00:52

Japp, ni såg rätt....

Ett stort framsteg idag, min älskade Paulina kom hit imorse och har suttit här och varit social hela dagen :)


Festivalen började idag och jag tjatade lite smått på Jhim om vi inte kunde sticka ut en runda för att jag såg tillfället att träna min panik då det var fullt av folk ute, vi stack ner för att jag ville handla pasta och vi skulle hem sen igen men ist stannade vi kvar nere i stan, snackade och bara tog det lugnt.


Runt 15.30 kom söta Bobby till stan och han såg chockad ut när han såg mig sitta på trappan och käka pasta när det kryllade av folk precis framför, finns nog en del som blev chockade men jag kan stolt sträcka på mig själv och säga: Fan vad duktig jag är, jag fixade det....


Vi stack upp en runda men hann inte vara inne merän 5 minuter förrän jag ville ut igen och det blev att vi stack ut igen....


Under ett tillfälle under dagen kände jag paniken smyga sig allt närmre mig men jag tänkte på tigern och löken och idag blev det löken hahaha, kanske låter konstigt men ska förklara lite snabbt...


När paniken kommer och jag stannar kvar på samma ställe och tar mig igenom det så är det som en lök, efter varje panikattack som jag får och stannar kvar tills det är över så plockar jag av ett lager på löken.

Ju fler gånger jag klarar det desstu färre lager finns det kvar på löken och när det väl är nere vid den såkallade kärnan så kastar man bort den dvs när man lyckas ta sig igenom det blir paniken mindre och mindre för varje gång då man inte känner lika stor rädsla och efter ett tag är den helt borta.


Med tigern menar jag att först är tigern liten, söt och snäll men för varje panikattack du flyr ifrån så matar du tiger och matar du den så blir den större och farligare och till slut kan du inte hantera den utan att skadas och det är likadant men paniken, flyr du från den mitt under attacken så blir det farlit efter ett tag då du blir begränsad.


Vet att det låter skumt men men ;)


Som belöning i dag köpte jag en väska och av Jhim fick jag en svart mössa med rosa Foxmärke på samt en piercingstav och jag kan lova att jag blev som ett tacksamt barn efter mössan.


Dagen har varit helt kanon med underbart sällskap och nu en mysig kväll med Jhim och bara ta det lugnt.


På återseende....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards