Alla inlägg den 21 december 2010

Av Alexia - 21 december 2010 18:41

Hur du undgår svininfluensan

Var säker på att du får nog med frukt och grönsaker.

Ta alla vitaminer och gärna lite extra vitamin C.

Få nog med motion, det bygger upp immunförsvaret.

Gå minst en timme varje dag, eller simma.

Ta trappan i stället för hissen, etc.

Tvätta händerna ofta.

Få mycket frisk luft. Har du möjlighet; öppna dörrar och fönster.

Eliminera så mycket stress som möjligt

Få mycket vila.


Läkarens upplägg:

Tänk... när du skall ha en spruta, vad sker först?

Jo, armen tvättas med alkohol.


Varför?

För att alkohol dödar bakterier.


Så.......


Jag går till systemet. (motion)

Jag har lime i min Corona...(frukt)

Jag har selleri i Bloody Mary (grönsak)

Dricker utomhus ..(frisk luft)

Berättar vitsar...(eliminerar stress)

Ligger fyllesjuk. (vilar)


Så som jag ser det:

Om du håller uppe promillen, vill inte influensabakterier få tag i dej!


Skapa flashcards